Regulamin sklepu internetowego Sklep.Raczkujemy.pl
- 1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy Regulamin określa zasady oraz warunki korzystania z platformy sklepowej dostępnej pod adresem: sklep.raczkujemy.pl zwanej dalej ,,Sklepem internetowym”.
- Sklep internetowy należy do firmy: GABSON, ul. Zaułek 5A, 03-287 Warszawa, NIP: 5423026156, REGON: 200760058
- Każdy Użytkownik Sklepu internetowego jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz postępowania wg jego instrukcji w stosownie opisanych sytuacjach.
- 2 Definicje
Administrator – właściciel Sklepu internetowego i zarazem podmiot, będący operatorem tej strony czyli: Korneliusz Smolik, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą GABSON o numerze NIP: 5423026156
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – dokument stanowiący spis postanowień oraz reguł funkcjonowania Sklepu Internetowego, którego zaakceptowanie jest warunkiem korzystania ze Sklepu Internetowego przez Użytkowników oraz Klientów
Sklep Internetowy – oznacza stronę dostępną pod adresem: www.sklep.raczkujemy.pl, pod którą prowadzona jest sprzedaż internetowa przez Administratora
Użytkownik – osoba fizyczna, korzystająca ze Sklepu internetowego tj. przeglądająca jego zawartość oraz ewentualnie sięgająca po dodatkowe funkcje Sklepu jak założenia Konta lub zostanie Klientem
Klient – oznacza osobę (lub podmiot), na rzecz której świadczona jest usługa drogą elektroniczną oraz zawierana Umowa sprzedaży
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu i dokonuje u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – wirtualny profil, który może zostać stworzony przez każdego Użytkownika, przeglądającego zawartość Sklepu internetowego. Profil ten ma na celu usprawnienie kontaktu oraz realizowania usług na linii Administrator – Klient
Produkt – oznacza towar, mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży, który został zaoferowany poprzez Sklep internetowy, a który został zamówiony przez Klienta
Dostawa – oznacza dostarczenie Klientowi Produktu zamówionego za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Czynność tą realizują podmioty dostawcze współpracujące z Administratorem zwane dalej Dostawcą.
Umowa Sprzedaży – oznacza umowę zawartą pomiędzy Administratorem a Klientem, na zasadach określonych w Regulaminie oraz za pośrednictwem Sklepu internetowego
- 3 Informacje ogólne i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Administrator zastrzega, że wszelki treści i materiały (teksty, zdjęcia, logotypy itd.) publikowane w Sklepie internetowym są chronione prawem autorskim, więc korzystanie z nich w jakiejkolwiek formie jest możliwe tylko za zgodą Administratora przy jednoczesnym poszanowaniu zapisów Regulaminu.
- Administrator niniejszym informuje o tym, że Sklep Internetowy korzysta z mechanizmu plików ,,cookies”.
- Założenie Konta w Sklepie Internetowym wymaga wykorzystania z aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści Regulaminu bez konieczności uprzedniego informowania Użytkowników.
- Administrator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu zapewniania Użytkownikom bezpieczeństwa podczas użytkowania Sklepu Internetowego, a także bezpieczeństwa danych udostępnianych przez Użytkowników oraz Klientów na potrzeby zakupów, zastrzegając jednocześnie zwolnienie od odpowiedzialności w razie wystąpienia okoliczności niezależnych od Administratora, np. błędy w zabezpieczeniach po stronie hostingodawcy.
- Rejestracja – czyli założenie Konta – w Sklepie Internetowym odbywa się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego. Założenie Konta nie jest konieczne by dokonać zakupu Produktu.
- Opcjonalnie, Użytkownik może zaznaczyć zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych, np. otrzymywania wiadomości emailowych od Administratora.
- Rejestracja – założenie Konta w Sklepie Internetowym – jest potwierdzana w formie wiadomości email, którą wysyła Administrator na adres email podany przez Użytkownika podczas rejestracji.
- 4 Zamówienia i płatności
- Informacje przedstawione na stronie Sklepu Internetowego nie są ofertą Administratora w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, stanowią jedynie zaproszenie pot. Klientów do składania ofert Umowy Sprzedaży.
- Po skompletowaniu zamówienia w ,,koszyku” Sklepu Internetowego oraz jego finalizacji, która następuję po kliknięciu w przycisk ,,KUPUJĘ”, Klient otrzymuje informację w formie podsumowania postanowień zamówienia takich jak łączny koszt, adres dostawy, dane do faktury itp. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z przedstawieniem Administratorowi przez Klienta oferty Umowy Sprzedaży Produktów wskazanych w ,,koszyku” zamówień.
- Administrator jest zobowiązany do wysłania Klientowi wiadomości na adres emailowy wskazany przez Klienta, która będzie potwierdzać przyjęcie zamówienia do realizacji. Komunikat ten służy jako oświadczenie Administratora o przyjęciu oferty Klienta, co oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Produkty zaprezentowanie w Sklepie Internetowym posiadają ceny brutto nie zawierające kosztów wysyłki. Cena dostawy czy ewentualnych innych kosztów są podawane w dalszym etapie realizacji zamówienia.
- Możliwości dokonania płatności za zamówione Produkty są następujące:
- Tradycyjny przelew bankowy na rachunek Administratora – rachunek bankowy zostaje podany w wiadomości elektronicznej podsumowującej zamówienie, natomiast realizacja i wysyłka zamówienia ma miejsce po odnotowaniu wpłaty przez Administratora.
- Przelew bankowy za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności DOTPAY, obsługiwany przez firmę Dotpay Sp. z o.o.
ul. Wielicka 28 b, 30-552 Kraków, wówczas Administrator przechodzi do realizacji zamówienia po otrzymaniu informacji z systemu DOTPAY o płatności ze strony Klienta. - Gotówką za pobraniem czyli w momencie fizycznego dostarczenia Produktów – w tym przypadku realizacja zamówienia zaczyna się po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Administratora.
- W razie wybrania jednej z opcji przedpłaty, Klient powinien dokonać płatności w ciągu 3 dni roboczych, w przeciwnym razie Administrator wyznaczy dodatkowy termin płatności o czym poinformuje Klienta drogą elektroniczną. W komunikacie tym znajdzie się również informacja, że w razie ponownego przekroczenia terminu płatności, Administrator odstąpi od Umowy Sprzedaży, przekazując odpowiednie oświadczenie zgodnie z art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- W sklepie możliwe jest złożenie zamówienia telefonicznego pod numerem +48730005263.
- 5 Dostawa
- Administrator oświadcza, że dostawa Produktów jest realizowana na terytorium Polski.
- Administrator realizuje wysyłkę zamówionych Produktów w ciągu 2 dni roboczych (48h) bądź w ciągu terminu podanego na podstronie produktu od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży w przypadku płatności za pobraniem lub płatności osobistej lub od momentu zaksięgowania przedpłaty.
- Zamówione Produkty są dostarczane Klientowi przez Dostawcę pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Prawem Klienta jest sprawdzenie doręczonego Produktu w obecności Dostawcy w celu zweryfikowania ewentualnych uszkodzeń spowodowanych podczas transportu. W razie wystąpienia opisanej sytuacji, Klient powinien zażądać od Dostawcy sporządzenia odpowiedniego protokołu.
- Administrator ma obowiązek dostarczenia Klientowi paragonu lub faktury za dane zamówienie, co jest możliwe w formie fizycznego dołączenia rachunku do dostarczanego Produktu lub drogą elektroniczną na adres email Klienta.
- W razie braku realizacji dostarczenia Produktu, wynikającej np. z nieobecności Klienta pod podanym adresem, Dostawca zostawi awizo bądź spróbuje skontaktować się z Klientem celem ustalenia innego terminu odbioru przesyłki. W sytuacji, gdy wysłany Produkt zostanie zwrócony przez Dostawcę Administratorowi, Administrator podejmie próbę ponownego kontaktu (pocztą elektroniczną lub telefonicznie) z Klientem celem ustalenia finalnego terminu dostarczenia Produktów oraz kosztu takowego.
- 6 Rękojmia
- Obowiązkiem Administratora jest dostarczenie Klientowi Produktu w nienaruszonym stanie tj. pozbawionego wad fizycznych oraz prawnych.
- Jeżeli powyższy warunek nie zostanie spełniony, Klient dysponuje możliwościami takimi jak:
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży z równoczesnym zwrotem poniesionych kosztów
- Zażądanie wymiany Produktu wadliwego na odpowiednik pozbawiony wad bądź zażądanie usunięcia wady. Taki wariant zakłada podjęcie próby przez Administratora rozwiązania zaistniałego problemu w racjonalnym terminie oraz w sposób satysfakcjonujący Klienta, jeśli jego żądanie będzie podstawne.
- Administrator ma prawo odmówić zadośćuczynienia Klientowi, jeżeli realizacja żądania Klienta będzie fizycznie niemożliwa przy jednoczesnym zastrzeżeniu, że koszty wymiany Produktu bądź jego naprawy spoczywają na Administratorze.
- Wadliwy Produkt, którego wymianę bądź naprawdę uzgodni się z Administratorem, powinien być wysłany przez Klienta na adres Sklepu Internetowego.
- 6 Reklamacje i gwarancje
- Reklamacje dotyczące otrzymanych Produktów powinny być zgłaszane Administratorowi pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Administrator ustosunkuje się do zgłoszenia w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- Wzór wniosku o reklamację produktu dostępny jest pod adresem: https://www.sklep.raczkujemy.pl/wp-content/uploads/2020/01/reklamacja.docx.
- Reklamacja powinna zostać skrupulatnie opisana i, w razie potrzeby, opatrzona zdjęciami, co powinno sprzyjać szybszemu rozpatrzeniu sprawy. Zgłoszenia reklamacyjne najlepiej przesyłać drogą elektroniczną pod adres: kontakt@sklep.raczkujemy.pl.
- Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są objęte gwarancją udzielaną przez ich producentów lub dystrybutorów.
- Informacje dotyczące szczegółów gwarancji są podawane przez Administratora na podstronach z opisem Produktów. Administrator wyraża gotowość do pomocy Klientowi w procesie wyegzekwowania ochrony gwarancyjnej udzielanej przez producenta Produktu, np. udzielając mu dodatkowych informacji, zastrzegając przy tym, że nie zapewnia pomyślnego rozpatrzenia sprawy w każdym przypadku.
- 7 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu otrzymania Produktu.
- Zwrotowi nie podlegają produkty spersonalizowane oraz wykonane na indywidualne zamówienie.
- W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, należy drogą pisemną lub elektroniczną (skan podpisanego dokumentu) przesłać uzupełnione oświadczenie, które wzór znajduje się pod adresem: https://www.sklep.raczkujemy.pl/wp-content/uploads/2020/01/zwrot.docx.
- W przypadku prawidłowego zgłoszenia odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Administrator ma obowiązek zwrócić Konsumentowi dokonanej przez niego wpłaty, w tym kosztów Dostawy, ale dopiero po otrzymaniu odesłanego Produktu od Konsumenta.
- Jeśli Konsument zdecydował się na inny sposób dostawy Produktu niż najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym, wówczas Administrator, w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta, nie ma obowiązku zwrotu kosztów dostarczenia Produktu poniesionych przez Konsumenta.
- Konsument powinien zwrócić Administratorowi Produkt na adres Sklepu Internetowego w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Koszty wysyłki Produktu związane z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży spoczywają na Konsumencie.
- Jeżeli w wyniku użytkowania Produktu przez Konsumenta dojdzie do zmniejszenia jego wartości, i będzie to rezultat użytkowania wykraczającego poza czynności potrzebne do weryfikacji cech i funkcjonowania Produktu, Konsument ponosi za to odpowiedzialność.
- Administrator powinien zwrócić płatność dokonaną przez Konsumenta w takiej samej formie z jakiej skorzystał Konsument, np. przelewu bankowego, chyba że obie strony uzgodnią inny sposób.
- 7 Pozostałe usługi
- Administrator odpowiedzialny za działanie Sklepu Internetowego, poza sprzedażą Produktów świadczy również dodatkowe usługi takie jak:
- Prowadzenie Kont Klientów
- Umożliwienie zamieszczania opinii przez Klientów
- Administrator ma prawo do swobodnego zmieniania sposobu działania ww. usług, np. usunięcia opinii dodanej przez Klienta, jeśli uzna ją za nierzetelną.
- Klient ma prawdo do zgłoszenia żądania usunięcia Konta w Sklepie Internetowym, co należy zrobić za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@sklep.raczkujemy.pl. Administrator ma 14 dni na spełnienie tej prośby. Administrator ma prawo odmowy usunięcia Konta Klienta, jeśli ten zalega z płatnościami względem Administratora.
- Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Klienta oraz zablokowania dostępu do usług dodatkowych, jeśli działania Klienta będą szkodliwe względem Administratora, będą naruszały obowiązujące prawo lub zasady niniejszego Regulaminu.
- 8 Newsletter i Kupony Rabatowe
- Promocja -10% komunikowana w segmencie, umożliwiającym zapis do newslettera oraz pasku informacyjnym na górze strony nie obejmują następujących produktów: materace, zabawki manipulacyjne, domki dla lalek, zabawki sensoryczne oraz produkty Get Dirty.
- Promocja -10% otrzymywana przy zapisie do newslettera oraz rabaty z kuponów nie łączą się z innymi promocjami tj. nie można jej zastosować dla produktów objętych już zniżką.
- Promocja -10% w newsletterze oraz rabaty kuponowe dotyczą pierwszego zamówienia w sklepie składanego przez danego Użytkownika i obowiązują przy zakupach powyżej 100zł.
- 9 Odpowiedzialność Klienta w związku z publikowanymi przez niego treściami
- Administrator nie wyraża zgody na powielanie jakichkolwiek treści ze Sklepu Internetowego.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że nie jest uprawniony do udostępniania w obrębie Sklepu Internetowego danych osobowych innych osób, nie dysponując do tego odpowiednią zgodą. Zabronione jest również publikowanie treści o charakterze marketingowym lub SEO czyli umieszczanie treści z intencją zdobycia linku zwrotnego lub promocji jakiejś strony.
- Klient wyraża zgodę na wykorzystanie publikowanych przez niego treści przez Administratora. Wykorzystanie te wymagałoby natomiast związku z działalnością Sklepu Internetowego, czyli np. opublikowanie takich treści w mediach społecznościowych prowadzonych przez Administratora.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub roszczeń dotyczących treści publikowanych w Sklepie Internetowym, odpowiednim sposobem kontaktu z Administratorem jest poczta elektroniczna – adres: kontakt@sklep.raczkujemy.pl.
- 10 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klientów są przechowywane i przetwarzane przez Administratora w ramach działalności Sklepu Internetowego, np. na potrzeby realizacji zamówień (zakupu Produktów przez Klientów). Administrator zobowiązuje się działania w tym zakresie wyłącznie na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta.
- Administrator informuje, że baza danych osobowych, jaką dysponuje w ramach działalności Sklepu Internetowego jest zgłoszona Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadku złożenia zamówienia lub rejestracji, zawierającej niekompletną listę danych, Administrator może zaniechać dalszego procedowania tych czynności.
- Użytkownicy oraz Klienci mają prawo do edycji wprowadzonych przez siebie danych w dowolnym momencie.
- Dane osobowe Klientów są przekazywane firmie DOTPAY, w wymiarze potrzebnym do realizacji przelewu bankowego za pośrednictwem płatności internetowych świadczonych przez ww. firmę.
- Dane osobowe Klientów są przekazywane producentom produktów w przypadku realizacji Zamówień wysyłanych do Klienta bezpośrednio od wytwórcy produktu.
- W przypadku zakupienia domków dla lalek, mebelków i dużych tablic kredowych od producenta Milin Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: FABRYKAT Jerzy Książek ul. Jana Bielatowicza 3 33-100 Tarnów NIP: 8733263567 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta Ence Pence Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: FEGO KIDS Sp. z o.o. ul. Młochowska 88 05-831 Rozalin NIP: 5213731055 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta HEVEA Materace Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: FABRYKA MATERACÓW HEVEA S.C. ul. Mikorzyn 82 62-561 Ślesin NIP: 6652796293 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia mat podłogowych od producenta CUTESHOP Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: CUTESHOP Kamila Łagowska, ul. Krokwi 34A m. 64 03-114 Warszawa NIP: 5242875118 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta MATLANDER Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: MATLANDER AGNIESZKA WÓJCIK, ul. Borzęta 431 32-400 Myślenice NIP: 6811388998 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta Makaszka Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: Makaszka s.c. Katarzyna Kłopot-Kolanowska Marcin Kolanowski, ul. Nakielska 221B 85-391 Bydgoszcz NIP 967-136-59-57 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta Get Dirty Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: SGM-KIDS Sp. z o.o., ul. Powstańców Wielkopolskich 51 62-060 Stęszew NIP: 7773318328 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta KRASNAFAMILIA Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: KrasnaFamilia DOMINIK LEŚ ul. Krasne 703/6 36-007 Krasne NIP: 8133394315 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta PULP Bamboo Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: Pulp Bamboo Ewelina Kuźma ul. Fiołkowa 1 87-100 Toruń NIP: 9561025841 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta Tiny Star Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: PIK JAKUB RODZIK ul. Żaby 63a 96-314 Baranów NIP: 5291668141 w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku zakupienia produktu od producenta Torelle Kupujący wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych Kupującego dla podmiotu zewnętrznego: Torelle Anna Włodarkiewicz Sp. J., ul. Warszawska 3 05-082 Blizne Łaszczyńskiego NIP 522-299-57-99 w celu realizacji zamówienia.
- Administrator zobowiązuje się do podjęcia wszelkich możliwych starań w celu zapewnienia ochrony danych gromadzonych w ramach działalności Sklepu Internetowego.
- 11 Postanowienia końcowe
- W razie zaistnienia sporu pomiędzy Klientem a Administratorem, obie strony zobowiązują się do podjęcia próby rozwiązania sprawy polubownie, jednocześnie uzgadniając, że prawem właściwym do rozstrzyganie sporów dotyczących Regulaminu bądź działalności Sklepu Internetowego jest prawo polskie.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. Taką opcją jest wsparcie mediatora. Aktualna lista mediatorów oraz instytucji świadczących usługi z zakresu mediacji może być udostępniona przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR znajdującej się pod adresem: www.ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści Regulaminu. O nowej treści Regulaminu Klient powinien zostać poinformowany drogą elektroniczną na 7 dni przed wprowadzeniem nowej wersji Regulaminu, przy czym Regulamin wchodzi w życie 7 dni po chwili opublikowania go. W razie braku akceptacji dla nowej wersji Regulaminu, Klient powinien poinformować o tym Administratora, co może przełożyć się na usunięcie Konta Klienta.
- Regulamin obowiązuje od 1 lutego 2020r.